droga_do_celu

Regularne ćwiczenia i aktywność fizyczna.

Czyli jak się zmusić.

Zimno, ciemno i ogólnie jesień. Ten okres szczególnie nie sprzyja motywacji jednocześnie wiele osób już zaczyna myśleć o sylwetce na lato. Jak przezwyciężyć te jesienne samopoczucie i zacząć się ruszać? Każdy z nas może znaleźć setki różnych wymówek aby odwlec rozpoczęcie ćwiczeń, lecz nie każdy wie, że wystarczy 1 dobry powód aby zacząć ćwiczyć. Niżej podam kilka przykładów a nuż któryś do Ciebie trafi;)

Przykład 1

Wyobraź sobie jak będziesz wyglądać gdy osiągniesz już swój cel. Jak będziesz się czuć ze swoją idealną sylwetką i jak inni ludzie będą reagować gdy zobaczą jak się zmieniłeś. Pamiętaj, że to jak wyglądasz nie będzie jedynym elementem Twojej przemiany. Do wyniku możesz doliczyć większą pewność siebie, więcej energii, wytrwałość w dążeniu do celu i mnóstwo innych pośrednich rezultatów Twojej zmiany.

Przykład 2

Powiedz znajomym o swoich planach. To jest naukowo udowodnione, że rozpowszechnianie informacji o założonym celu będzie Ciebie motywowało do jego realizacji. Poza tym Twoi znajomi też będą Cię motywować pytając jak wygląda Twój progres.

Przykład 3

Ustaw sobie termin, do którego chcesz osiągnąć swój cel. Nie wystarczy tylko powiedzieć, że “w tym roku…” tak jak to się robi na koniec roku;) trzeba określić z dokładnością do tygodnia kiedy kończy się pierwszy etap i zaczyna drugi lub od razu kiedy osiągniesz to co sobie założyłeś.

Przykład 4

Trening nie jest tylko czasem na Ćwiczenia. To moment, w którym możesz zapomnieć o całym świecie i skupić się tylko na sobie. Jedynym warunkiem jest pozostawienie telefonu w szatni 😉

Przykład 5

Trochę radykalne lecz równie skuteczne co poprzednie 4 przykłady. Regularne opłacanie siłowni lub trenera osobistego też jest motywacją bo inaczej byłoby to zwykłe marnowanie pieniędzy:) Widok comiesięcznego obciążenia Twojego konta może Cię mocno zmotywować do podjęcia działań. Musisz się jedynie powstrzymać przed rezygnacją z treningów.

Jest to tylko 5 przykładów tego jak ja się motywuje oraz moi znajomi. Może znajdziesz w tym tekście coś co do Ciebie dotrze, lecz jeśli nie, to szukaj dalej! Samo to, że przeczytałeś ten tekst to znak, że chcesz zmiany. A jak znajdziesz już swój sposób to nie zapomnij się z nami nimi podzielić 😉

Przeczytaj więcej
bieganie
Dlaczego warto biegać.